Opinionsblogg

Hennes barn blir min död

”Jag är graviiiiiid!” Skriker hon av lycka på andra sidan linjen. Jag är nästan säker på att hela tågvagnen hörde henne.

Jag vill kasta min telefon i marken för att slippa svara eller reagera på hennes release. För min naturliga instinkt är att sparka henne i magen.

Tre dagar tidigare hade jag drömt om att misshandel på hennes pojkvän. Han –som är fjärde pojkvännen på raken att trycka ner henne så långt ner i skorna att inte ens hennes egen hud vill vara nära henne. 

Hår hud och naglar liksom lossnar och kryper ifrån hennes ruttna kropp och själ som lever på smärta som näring. Och tabletter. Tabletter mot biverkningarna från symptomen av de första tabletterna i ledet. Ofta sväljer hon ner skiten med vin, tabletterna och ångesten alltså.

Mest för att kunna sova. Ibland har hon svårt att sova för att han är hemma –och har dunkat in henne i diskbänken för att hon är en ”trög jävla fitta som bara ska hålla käften”. Ibland har hon istället svårt att sova för att han INTE är hemma –och har inte heller vart det på flera dagar.

Men hon försvarar honom alltid. Pojkvän nummer fyra. Precis som alla de tidigare pojkvännerna –praktsvinen som misshandlar henne. Främst har hon alltid  förklaringar till alla blåmärken eller varför hon haltar.

De har nästan vart identiska; pojkvännerna, relationerna och utgångarna.

Det är som att hon straffar sig själv genom att ersätta ett praktsvin med ett större svin. Ett monstersvin. Som om hon behöver fylla hålen från det tidigare svinet med någonting större för att det verkligen skall täppa till tomheten. Om det sipprar ut luft så pyser hon liksom ut och försvinner. Plattfall, hon blir obefintlig.

En av hennes tidigare pojkvänner fick två fingrar på vardera hand kapade i en byrålåda. Otur hade han. Men tur för henne att hans attityd stannade kvar i byrålådan med fingrarna. Han tappade en viktig del av sig själv –bokstavligen.

Förutom att han tappade kraften i sina händer som han ofta missbrukade på hennes skadeskjutna kropp, så tappade han också den smutsiga luften att fylla deras relation med.

Synd att hon träffade praktsvin nummer fyra direkt efter –för att inte pysa ut och försvinna. För att överleva.

Hur mycket ska jag kriga för henne? Hur många praktsvinspojkvänner ska jag behöva hota i köket? 

En tjej som JAG skulle aldrig fastna för ett praktsvin som misshandlade mig varje dag verbalt och fysiskt. Våra vägar skulle aldrig ens korsas. Jag har aldrig ens vart lite, lite nära att träffa en sådan kille som hon väljer fyra och fem gånger på raken. Jag har inte ens vart på samma fest som en sådan kille som hon valt som far till sitt barn.

När jag har stått i köket mitt emot hennes pojkvänner så är det dom som har backat för mig. Ofta är de bara två äpplen höga och heroinsmala. Jag kan kväva dem mellan mina bröst med en arm bakom ryggen. Jag kan skrämma krokodiler när jag höjer rösten och pekar med hela handen. Jag skrämmer ofta mig själv.
Heroinsmala små råttor som är underlägsna knarket är inte ens en match för mig.

Men vem krigar jag för? Om jag kväver hennes fjärde pojkvän nu så kommer hon att träffa ännu en –fast värre och mycket större för att fylla ut hålen.


Är det istället hon som borde få sig en jävla smocka nu? Främst en spark i magen –för det där barnet borde aldrig få födas. Jag är arg på henne som utsätter ett barn för ett praktsvin

Hon valde mig som vän för 11 år sedan. Jag har alltid varit ett tryggt näste för skadeskjutna djur. Egentligen skall man skjuta ihjäl allt för skadade djur. Det anses vara mest “humant”. Fråga vilken viltjägare eller veterinär som helst.

Jag tror på att rädda liv. Men jag måste ändra tillvägagångssätt? Jag hade gladeligen kvävt ihjäl alla hennes pojkvänner för att rensa luften åt hela universum. Så att inga andra kvinnor far illa av samma praktsvin. Det är drömmen.


Men jag kan inte föra ett krig mot hela världens alla onda män. Det är enklare för mig att lära henne att skydda sig själv. Det kommer i vart fall gå snabbare och vara mer rättvist?
Främst hålla mig vid liv. Hennes barn kommer att bli min död.

 

Kommentarer

#1 - Richard

Vissa kan faktiskt inte gå upp i vikt naturligt... Sen hellre smal än ett fetto arsle som alla kvinnor försöker vara stolta över. Det är ohälsosamt och svin äckligt. Rövar som hästar, fy fan! Kim kardashian kan äta skit körvar

#2 - Richard

Förlåt men jag har faktiskt försökt att bli fet...

#3 - Sara

Vad säger dina vänner när du skriver om dem? Och hon du var på restaurang med? Hon som knäppte & visslade. Bli ju så nyfiken :)

#4 - Sophia

Jag blir också nyfiken vad dina vänner som du skriver om säger, hehe. Jag älskar dina texter, både lär mig mycket och inspireras. Du är royal!!!! Sluta aaaaaldrig.

#5 - Sofia

Fan vad grymt. Fan vad grymt att läsa att det finns en person till därute som är & tänker precis som jag och är lika frispråkig. Vet du, det går inte att göra något. Er vänskap är sedan länge slut, det är bara en fasad av kallprat kvar och om hur bra livet är när det egentligen är piss. Jävla horungar kallar jag dom män som stör mig med deras existens, dom borde gå och bete sig så mot deras mammor ist. Vad jag mest förbryllas över är att min och både din vän alltid lyckas hitta dom...... DET kan man inte göra något åt.

Kommentera