Opinionsblogg

Fler borde vara som jag

Redan vid 14 års ålder förstod jag att min musiksmak inte var bättre än någon annans. Inte heller min religion, sportintresse eller sexuella läggning.

Jag fick lära mig jävligt tidigt att visa respekt mot andra människors intressen, värderingar och känslor -  även om jag inte kunde relatera till dem över huvud taget.

För jag är inte Gud, eller Universums furste. Inte heller Batman (på heltid iaf)

För att kunna förändra och utveckla ett samhället måste man skapa en debatt, för att skapa en debatt måste man skapa en irritation.  

Men det finns liksom ingen anledning att ifrågasätta eller påverka någons musiksmak, religion, sportintresse och sexuella läggning osv mm etc.  

Bara en möjlighet att glädjas åt andra? Alternativt skita högaktningsfullt i alla andra. 

 

 / Mvh kränkt KENT-fans. 

Kommentarer

Kommentera